• Första Maj

Första Maj

Tidningen Riksdag och Departement hänvisar till senaste SOM (Samhälle Opinion Medier) undersökningen från Göteborgs universitet och konstaterar att väljarkåren blir mer och mer vänster.
Glädjande, och inte särskilt märkligt.

Välfärden urholkas, våra gemensamma tillgångar säljs ut till vrakpriser. Bibliotek privatiseras, ideell läxläsning får kommunala medel indragna med hänvisning till att de
konkurrerar med RUT.

De som redan har får mer, och de som inget har får ännu mindre.

Resurssvaga grupper ställs mot varandra medan de som tjänat och tjänar på alliansens politik sitter i orubbat bo. Främlingsfientliga krafter vinner terräng med den för somliga lättsmälta retoriken att det är invandrarnas och flyktingarnas fel att det inte finns pengar till vården, till skolan och till omsorgen.

De pengarna finns i skatteparadis, Trots att regeringen lovat att begränsa (begränsa, vad betyder det?) riskkapitalisternas möjligheter att gräva guld ur våra skattekronor, och trots att flera opinionsundersökningar tydligt visar att svenskarna vill att pengarna ska stanna i verksamheterna så fortsätter miljoner och åter miljoner kronor att hamna på anonyma bankkonton på Jersey eller Guernsy

I riksdagen har vi sedan 2010 ett politiskt parti som med en dåres envishet fortsätter att hävda att de inte är några rasister – samtidigt som de driver en rasistisk och segregerande politik och samtidigt som deras företrädare gång efter annan gör grova rasistiska uttalanden.

Sverige kan och SOM undersökningen visar -Sverige vill bättre!!

Det finns ett parti i Sverige som säger NEJ till vinster i välfärden
Det finns ett parti som sätter det antirasistiska arbetet högt på dagordningen.
Det finns ett parti som har en enkel och livsviktig paroll på sin fana –
Arbete, Rättvisa, Välfärd

Vi ses på första Maj!