• Hets mot folkgr...

Hets mot folkgrupp.

RolfVarför accepterar vi det? För hets mot folkgrupp är det när en man med megafon eldar en koran. Kliver och sparkar på den samtidigt som han med megafon skriker ut att denna skrift är ondskans och elakhetens katekes. Han är skyddad av många uniformerade svenska poliser, utanför vår största moské en fredag när våra svenska muslimer kommer ut från sin fredagsbön. Är inte det, typ, hets mot folkgrupp? Varför har ingen åklagare prövat detta? För vi har väl fritt tänkande åklagare?

Ledarskribenterna i våra dominerande morgontidningar verkar alla gå på SDs linje. Att det här skulle ha någonting med yttrandefriheten att göra. Vilket har gjort mig grymt besviken.

Jag har varit politiskt aktiv sen tidiga tonåren. Aktiv FNL-are mot USAs orättfärdiga och grymma krig mot Vietnam. Vi blev ju ständigt undanskuffade till bakgator när vi ville demonstrera. Särskilt när det var statsbesök av någon muskulös stormakt. Så vad är problemet nu?

Jag skulle skämmas om jag var polis och tvingats skydda dom som vill skända och hata en stor del av svenskarna.

Att slå split och skymfa delar av befolkningen har ingenting med yttrandefrihet att göra. Det är ett klassiskt fascistiskt sätt att nå makten.

Ni välformulerade och självgoda pennans män och kvinnor i position – besinna er.