• De verkliga lan...

De verkliga landsförrädarna

Putins anfall på Ukraina har upprört alla. Det måste bekämpas och Sverige tillsammans med övriga EU skall stödja Ukraina i deras motstånd mot Ryssland. Det tror jag att en klar majoritet av svenskarna är överens om. Men jag tror inte att en majoritet av svenskarna därmed anser att vi skall gå med i NATO är en självklarhet. Ännu mindre att som den blåbruna regeringen har slutit avtal med USA om att de, utan politiskt värderande, kan komma in i Sverige med materiel och trupp, närhelst de finner det lämpligt. Med egen jurisdiktions, att deras soldater på svensk mark inte lyder under svensk lag. Utan debatt har vi gett upp vår suveräna rätt att styra oss själva. Det här hade inte gått utan Sverigedemokraterna. De verkliga landsförrädarna. Dom tycker i praktiken att det är OK med amerikansk trupp i vårt land som vi inte har kontroll över. Amerikanska soldater i Sverige lyder under amerikansk lag enligt överenskommelsen som Jimmy Åkesson har välsignat. Det verkar inte deras supportrar förstå. Dom förefaller bekvämare med tron att faran för moder Svea är invandrare och blattar. Så enkelt är det inte.Dec 2023