Etermedias tilltagande dilemma visar Public Service betydelse

Rolf

Folk vill inte ha reklam. Erbjuds vi TV utan reklam väljer vi det. Sitter man och kollar TV halvt trött, halvt likgiltig eller rentav halvfull och tittar på ett program som avbryts av reklam som man inte vill se på och därför byter kanal eller börjar zappa så upptäcker man att alla kanaler har reklam samtidigt. Då känner man sig manipulerad och ofri. En liten del av reklamen är bra, humoristisk eller mänskligt inkännande, men det mesta är förolämpande dåligt som en loska på skon.

Jag förstår att det här är ett problem för ekonomistudenter på Handels eller de många professorerna i samma genre. Nyss hörde jag att man skulle starta ett forskningsprojekt på vad lycka är. Skulle inte en sådan frågeställning ligga på universitetets filosofiska fakultet? Det finnas många offentligt anställda professorer. Dom förefaller vara alldeles tillräckligt många inom ämnet ekonomi.

Vad kan då komma att hända med SR och SVT? Timbro och Sverigedemokraterna vill fimpa eller starkt krympa Public Service. Timbro, som är borgerlighetens språkrör, för att bereda plats för nya marknader och SD för att knusa miljömuppar och vänsterfolk som dom tycker utgör snubblande rötter på marchen mot ett enhetligt blont och blåögt svenskt folk som ägnar sig åt stångstötning och folkdans vid en insjö i sommarnatten.

Googla på ”messalliance”!

Eller är det så att Timbro och SD faktiskt hör ihop, måntro?

Rolf Brattström I spooktobers höstmörker

Kopiera länk